Klient byl ve fází stále stoupajícího obratu a rozvoje, na trhu se pohyboval již pátým rokem. Vše mělo ale až moc rychlý růst, kterému přecházel ještě rychlejší pád.
Tento případ ukazuje, jak měl klient dvě aktivní firmy. První byla značně předlužená a druhá mířila stejným směrem. Podívejme se, jak tento případ dopadl.
Fungují firma, která ale dlouhodobě zažívala stagnaci a nebyl možný další růst. Po našem zásahu jsme provedli analýzu a návrh řešení pro nový růst firmy.
Stavební firma se dostala do situace, která je typická, když rychlý růst nejde ruku v ruce s novými procesy a s úpravou struktury řízení. Jak se nestát obětí úspěchu se dozvíte v tomto případě.
Cítíte se jako otrok své vlastní firmy? Trávíte prací 16 hodin denně, a přesto nic pořádně nefunguje? Tento článek vám má pomoci uvědomit si, kde leží příčiny problémů a aktivně je začít řešit.
Krize. Vykukuje na nás snad z každých novin a možná jste její příznaky spatřili i uvnitř vaší firmy. Covid. Válka. Energetická krize. Inflace. Valí se to na nás ze všech stran a pro podnikání nastaly až extrémní podmínky. Není divu, že spousta firem již zbankrotovala a další k tomu nemají daleko.
Spousta problémů ve firmách vychází ze špatné komunikace. Některé mohou být bohužel až fatální. Je nutné vždy nastavit jasná pravidla a systémy, které všem umožní komunikovat efektivně a srozumitelně.
Na začátek je důležité vyjasnit si pojmy pohledávka a závazek, protože tyto slova si často pletou dokonce i majitelé firem. Aby ne, ona je to jedna a tatáž věc. Vlastně faktura po době splatnosti. Klíčové je, odkud se ni díváte. Jednoduše, pokud někdo dluží vám, máte pohledávku, z druhé strany se však jedná o závazek. A naopak.
Není tomu tak dávno, co se vesele stavělo a prodávalo. Nyní je ale všechno trochu jinak a vypadá to, že nás pomalu dobíhají dopady krizí z minulých let…