Situace
- Klient zde byl frustrován tím, že jeho firma nebyla schopná dalšího růstu.
- Po důkladném prověření jsme došli k jasnému závěru. Firma se dále nemůže rozvíjet z důvodů toho, že není schopná investovat do nových technologií a vybavení a tak se rozšiřovat
- Firma se specializovala na zakládání pilotů a vlastnila jednu soupravu.
- Míra pohledávek začínala být neúnosná a firma ji neřešila z důvodů obavy, že přetrhá obchodní vazby.
Řešení
- Zde však platí pravidlo, že neplatící klient je klient který Vám akorát vytváří ztrátu.
- Bylo tedy potřeba citlivě rozebrat krok po kroku veškeré neplatící klienti a ze všemi se potkat a reálně si říct jaké jsou možnosti hrazení a následné spolupráce, kdo chce opravdu obchodovat a je schopen hradit a nastavit nové vyhovující podmínky pro obě strany a kdo naopak situaci pouze zneužíval ve svůj prospěch a neplatil záměrně nebo snad ani platit nechtěl.
- Po vyřešení všech pohledávek získal klient dvě věci v jedné. Vyselektoval si obchodní vztahy a pokračoval s kvalitními firmami, které měly zájem obchodovat a platit podle nově nastavených podmínek.
- Dále také získal zdroje z vyřešených pohledávek a mohl efektivně rozšířit svoje technologické vybavení koupit druhou pilotní soupravu.
Dlouhodobá správa
- Takto technologicky vybavená firma dále rostla a klient se vydal směrem, který měl už dlouho v hlavě.